El president de la Generalitat ha inaugurat les noves instal·lacions, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; l’alcalde de Sabadell, Juli Fernández; el president d’FGC, Enric Ticó; el president d’Infraestructures de la Generalitat, Joan Jaume Oms, i el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Miquel Àngel Escobar, entre d’altres autoritats. Durant l’acte s’ha batejat el tren que ha fet aquest viatge inaugural amb el nom del poeta i dramaturg sabadellenc Joan Oliver, Pere Quart.
El president, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, ha inaugurat, aquest migdia, el nou tram del Metro del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i les noves estacions Can Feu – Gràcia i Plaça Major
12 de setembre de 2016
(Autor: Jordi Bedmar)
El president de la Generalitat ha inaugurat les noves instal·lacions, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; l’alcalde de Sabadell, Juli Fernández; el president d’FGC, Enric Ticó; el president d’Infraestructures de la Generalitat, Joan Jaume Oms, i el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Miquel Àngel Escobar, entre d’altres autoritats. Durant l’acte s’ha batejat el tren que ha fet aquest viatge inaugural amb el nom del poeta i dramaturg sabadellenc Joan Oliver, Pere Quart.
Esforç inversor per millorar la qualitat de vida de les persones
Durant la intervenció a l’acte inaugural d’aquest nou tram del Metro del Vallès d’FGC, el president ha recordat que en poc més d’un any la Generalitat a més de perllongar les línies de FGC de Sabadell i Terrassa, amb una inversió de 430 i 400 M€, respectivament, ha estat capaç de posar en funcionament el metro de la línia 9 i la T1, a l’Aeroport-Zona Universitària, amb una inversió de gairebé 2.900 M€, i ha iniciat les obres de la L10 per connectar els barris barcelonins de la Marina i de la Zona Franca. Tot plegat, ha dit, per atendre “una demanda no només de les institucions sinó dels ciutadans, que són els veritables destinataris de tot aquest esforç”.
El cap de l’Executiu ha explicat que es tracta d’una inversió en els darrers anys de 3.800 M€ “per millorar la qualitat de vida de les persones”, i que s’ha fet on es concentra més població de Catalunya i on hi ha més activitat econòmica. Tot plegat, ha suposat una “rendibilitat social”, que s’ha correspost en un augment significatiu dels usuaris, que ha permès, “poder congelar les tarifes i, fins i tot, en alguns casos, també rebaixar-les”, ha afegit.
La posada en servei de la prolongació de la línia a Sabadell culminarà la primavera de 2017, amb 3,7 quilòmetres de via i tres estacions més (la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n’Oriac-Parc del Nord). En total, la prolongació del Metro del Vallès a Sabadell abasta 5,2 quilòmetres –4,4 dels quals, de nova línia– cinc estacions i unes cotxeres a Ca n’Oriac.
Durant la seva intervenció, el conseller de Territori i Sostenibilitat, ha manifestat que amb aquest perllongament de la línia “es reforça el compromís insubornable del Govern pel transport públic”. Rull ha destacat que amb la incorporació de 15 nous trens a la línia es reduirà a la meitat la freqüència de pas del servei, el que a la pràctica suposa un tren cada cinc minuts a partir del 2019.
Les noves estacions que s’han inaugurat avui entraran plenament en servei demà mateix. Es tracta d’instal·lacions adaptades per a persones amb la mobilitat reduïda i per a facilitar els moviments dels usuaris disposen d’escales fixes, mecàniques i tres ascensors.